BEKRÄFTELSE
När vi har tagit emot en beställning kommer vi att skicka en elektronisk bekräftelse till den email-adress som angetts i samband med beställning som bekräftelse på ditt köp. Det är därför viktigt att du skriver in rätt mailadress när du gör en beställning. Bekräftelsen utgör också ditt kvitto på att du genomfört köpet.
BETALNING
Du kan välja att betala med bank/kreditkort, direktbetalning via bank eller köp med PayPal.
KORTBETALNING:
Smükke erbjuder säkra kortbetalningar med Visa, MasterCard och AMEX i samarbete med Shopify. Smukke.se accepterar samtliga Visa- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos Shopify och all information är krypterad enligt gällande standarder och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Smukke.se. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
DIREKTBETALNING VIA INTERNETBANK:
Smükke erbjuder direktbetalning via Klarna för kunder hos de största bankerna i Sverige. Vid betalning kopplas du automatiskt till din internetbank i Klarnas säkra betalfönster där du loggar in och godkänner transaktionen. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
PAYPAL:
Smükke erbjuder alla kunder att säkert och bekvämt skicka och ta emot betalningar online med PayPal. När du använder PayPal, hålls dina betalningsuppgifter privata och varje PayPal betalning följs av en mailbekräftelse av din transaktion. Vid beställning, kommer det totala beloppet att dras från ditt konto på PayPal och det tillkommer inga extra kostnader för att använda denna tjänst. Om du vill lära dig mer om betalningar och öppna ett konto hos PayPal, besök PayPals hemsida.
LEVERANS
Vi erbjuder leverans med PostNord till ombud eller direkt till din angivna leveransadressen. Just nu kan vi endast skicka leverans inom Sverige. Din vara skickas inom 7 arbetsdagar efter inkommande betalning och levereras sedan inom 1-4 arbetsdagar. Vi ansvarar inte för eventuella förseningar som kan uppstå på grund av PostNords posthantering.
Leverans vid Grillz eller annat specialtillverkat smükke:
Det tar 2-3 veckor för grillz/specialtillverkade smükken att bli klara från att vi har mottagit avtryck/tagit avtryck i studion. Vi skickar sedan din order med PostNord vilket brukar ta ytterligare 1-4 dagar. Denna längre leveranstid beror helt på att grillz/specialtillverkade smükken tillverkas på beställning och inte är något vi har färdigt på lager så som våra övriga tandsmükken och piercingsmükken.
PRODUKTINFORMATION
Smükke har rätt att justera priser, påföra extra kostnader, göra ändringar i produktsortimentet och relaterad information utan föregående meddelande. Syftet med de produktbilder och informationstexter som tillhandahålls av Smükke är att ge en så korrekt och verklighetstrogen bild som möjligt av produkterna. Vi strävar efter att allt innehåll som visas på denna webbplats ska vara korrekt, men likväl kan fel förekomma. Smükke kan inte garantera att alla produktbilder återspeglar produkternas verkliga utseende och därför ska alla produktbilder betraktas som illustrationer. Vänligen notera att produktbilderna kan variera beroende på datorns färginställningar.
Smükke reserverar för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår hemsida. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.
ÅNGERRÄTT & RETURER
Kunden har rätt att returnera en vara inom 14 dagar från det att beställningen mottogs. Denna rätt gäller endast under förutsättning att produkten och dess originalförpackning returneras i samma skick som vid mottagandet. Om kunden utnyttjar sin rätt att returnera en vara ska kunden kontakta Smükke på hello@smukke.se för att få en adress att skicka varan till. Kostnaden och risken för att transportera varor du vill returnera till Smükke åläggs kunden. Återbetalningen av returen registreras när returen är accepterad och mottagen.
GARANTIER & REKLAMATION
Vi garanterar alltid att våra produkter paketeras och skickas felfria från våra lagerhyllor. Om du mot förmodan skulle få en trasig vara så ber vi dig att maila oss på hello@smukke.se. Ange den mailadress som du använde vid köptillfället samt ditt ordernummer när du skickar in ditt reklamationsärende. Vi har som policy att följa Allmänna Reklamationsnämdens rekommendationer vid en eventuell tvist vid ett reklamationsärende.
Vid en tvist kan du välja att gå vidare med ditt klagomål till Allmänna reklamationsnämnden.
Kontaktinformation vid returer eller reklamationer:
hello@smukke.se
Tand Anda AB
Heliosgatan 10B
120 78 Stockholm
SÄKERHET & SEKRETESS
När du handlar på vår webbsida kommer vi att spara vissa av dina personuppgifter för att du ska kunna genomföra ditt köp. Du har rätten att begära tillgång till din data och om någon information är felaktig kan du få den ändrad eller borttagen.
Vi värnar alltid om din säkerhet när du handlar hos oss och använder en SSL (Secure Socket Layer) på vår hemsida, vilket betyder att alla betalningar sker i en krypterad miljö.
FORCE MAJEURE
Smükke ska undantas från skadeståndsansvar och andra påföljder som är orsakade av omständigheter bortom Smükkes kontroll. Som sådana omständigheter räknas till exempel statlig intervention, ny/ändrad lagstiftning, krig, bränder, översvämningar, avbrott i arbete, förbud, restriktioner, sabotage, dåliga transport- och väderförhållanden, utebliven leverans från leverantörer eller att Smükke eller dess samarbetspartners skulle vara utsatta för kriminell verksamhet.
Bolagsinformation
Tand Anda AB
Heliosgatan 10B
120 78 Stockholm
SVERIGE